Alles nog even op een rijtje

Samenvattend ziet het bezoek van de Goed Heiligman voor u als volwassene er als volgt uit:

• zorg voor een goed leesbaar overzicht met per kind opvallende gebeurtenissen, complimenten en verbeterpunten (eventueel volwassenen toevoegen).
  • Bij binnenkomst stopt u dit overzicht in het Grote Boek van de Sint.
  • U wijst de hoofdpiet waar eventueel de cadeaus staan
  • Zorg voor een ruime stoel voor de Sint
  • Bij vertrek stopt u het afgesproken bedrag in het Grote Boek van de Sint dat de hoofdpiet bij zich heeft.

Angstige kinderen

Piet Zelf de meest stoere bink of meid wil nog wel eens in zijn of haar schulp kruipen als de Sint daar dan eindelijk is. Een verrassing die het bezoek van de kindervriend aardig kan bederven. Bereid uw kinderen daarom voor op het bezoek, zonder de eventuele verrassing te verklappen. Vooraf kunt u aandacht besteden aan het feest van Sinterklaas en benadrukken dat het een kindervriend is. Blijkt na binnenkomst van de Goed Heiligman uw kleine belhamel toch achter de gordijnen verstopt te zijn, laat hem of haar dan eventueel samen met een ouder broertje, zusje of vriendje naar de Sint gaan. Natuurlijk kan samen met papa of mama bij de Sint komen ook heel geruststellend werken of kan eerst even rustig toegekeken worden tot enkele andere kinderen zijn geweest. Vaak durft uw kleine hierna wel.

Wil het kind echt niet, laat het kind dan op zijn eigen plek blijven en vraag de Sint om op enige afstand te vertellen wat er in het Grote Boek staat vermeld.

Piet op een ladder

Aankomst en vertrektijd

Wij doen ons uiterste best om ons zo nauwkeurig mogelijk te houden aan de afgesproken bezoektijden. Door bijvoorbeeld verkeersomstandigheden kan het echter zijn dat wij iets later of iets eerder arriveren. Wij rekenen hiervoor op uw begrip. Door het drukke programma zal de Sint en zijn trouwe knechten ook de eindtijd goed in de gaten moeten houden om te voorkomen dat het begin van een volgend bezoek te ver uitloopt en andere kinderen worden teleurgesteld.

Drinken

Mocht u Sinterklaas of de een van de Pieten iets te drinken aan willen bieden, houdt u dan rekening met de schmink van de pieten en de baard van de Sint. Mocht u rietjes in huis hebben dan zullen de spelers hier erg blij mee zijn. Alcohol zal door alle spelers worden geweigerd. U wordt dan ook vriendelijk verzocht dit niet aan te bieden.

Informatie over het nieuwe seizoen

Als speciale service sturen wij de klanten van dit jaar een berichtje als het volgend jaar weer mogelijk is te boeken. Hierdoor bent u verzekerd van een herinnering op een redelijk vroeg moment, als er over het algemeen nog veel (populaire) tijden beschikbaar zijn.

Stelt u er geen prijs op volgend jaar dit bericht te ontvangen, laat u dit dan even weten via de eerder genoemde contact gegevens.

Roetveeg of zwart?

Binnen een redelijk kleine stad als Schiedam of Vlaardingen is er altijd een risico dat een kind een van de pieten herkent. Zeker omdat onze vrijwilligers vaker met kinderen werken. We vinden het belangrijk herkenning te voorkomen. Onze pieten zijn roetveegpieten, maar dan wel zeer ervaren pieten die al héél vaak door de schoorsteen zijn gegaan. De gezichten zullen dus voor een groot deel onder het roet zitten; hiermee voorkomen we dat uw kind onbedoeld het mooie feest van zijn illusie ontdoet doordat zij of hij een piet herkent. Hiermee houden we het ook mogelijk dat onze mensen voor Piet blijven spelen, naast hun 'gewone' leven en werken in deze stad. De foto's op deze pagina's geven een goede indicatie hoe vaak onze pieten door de schoorsteen zijn gegaan, en dus hoeveel roet ze op hun gezicht hebben.

Meer informatie

Meer informatie is te vinden op onze website: http://sinterklaas.scoutingtono.nl. Als u buren, familie, vrienden of bekenden naar ons wilt verwijzen kunt u ze verwijzen naar deze website of contact op laten nemen via de eerder genoemde contact gegevens. Ook voor boekingen kan men hier terecht. Als u zelf na het lezen nog vragen of opmerkingen heeft, schroom dan niet om ook even contact op te nemen.

Sinterklaas met zijn trouwe hulpen

Eigen ideeën

Wat op deze website is beschreven, is de meest gekozen vorm van huis- of bedrijfsbezoek. Heeft u andere ideeën? Laat het even weten. In overleg is er best veel mogelijk of kunnen wij tips aandragen voor een geheel eigen opzet.

Referenties